Solitaire

Iti place sa lasi lucrurile sa vorbeasca de la sine? Un model de tapet decorativ din gama Solitaire se potriveste perfect cu modul in care gandesti. Unele modele sunt insertii de textil, altele sunt doar imprimeuri. Cu un astfel de model nu prea poti sa dai gres. Cand spunem despre el ca discretia este cuvantul cheie, ne referim la faptul ca nu are nevoie de o prezentare prea lunga, se prezinta singur.

Foarte potrivit pentru situatiile in care locuitorii aceleiasi case nu isi pot armoniza preferintele pentru ca este elementul care impaca stilurile. Ti se pare ca nu gasesti o logica intre culorile tale feminine si sugestiile lui de mobila cam prea…masculine? Ei, bine, daca imbraci camera intr-un model de tapet decorativ din gama Solitaire o sa vedeti cum totul capata un sens.

Rasina epoxidica

Podea calda, perfect neteda, zeci de ani de rezistenta.

De ce sa folosim rasina epoxidica?

Stiai ca daca se intampla sa lasi robinetul deschis cand esti plecat de acasa, e posibil sa eviti o inundatie? Bineinteles, cand ai podele placate cu rasini epoxidice, un material de o hidroizolatie extraordinara! Apa nu patrunde in podea si nici nu ii modifica aspectul. Pardoselile finisate cu vopsea din rasini epoxidice autonivelante sunt mai calde decat cele placate cu gresie, piatra decorativa, marmura sau granit.  Perfect neteda, fara niciun fel de imbinari, pardoseala nu devine un mediu propice dezvoltarii microbilor si bacteriilor.

Cateva cuvinte despre rolul estetic? Poti sa ”calci in picioare” un Rembrandt in fiecare dimineata. Este printre putinele materiale decorative de interior care merge in toata casa. Singurul dezavantaj intervine in situatia unei proaste executii. Sunt reguli precise care trebuie respectate pentru a nu obtine o suprafata cu denivelari si imperfectiuni, iar inlocuirea unei placari cu o alta va fi foarte dificila.

Pluta decorativa

Estetic, funcțional, creativ, unic. Termo și fonoizolație de excepție.

Placarea cu plută decorativă

Deși imaginile arată case desprinse din revistele de Home&Deco, placările interioare cu plută sunt recomandate în zone unde problema poluării fonice și încălzirea centralizată precară se simte mai acut. În cazul României, la bloc. Dacă este protejată cu un strat-două de lac pluta poate fi utilizată cu succes în încăperi cu grad de umezeală mai ridicat, cum ar fi bucătăriile sau băile, pentru că nu mucegăiește. Rezistența la vapori este dată de structura celulară a plutei, constituind excelente bariere împotriva vaporilor și asigurând protecție împotriva condensului.

Noi recomandăm o atenție sporită la grosimea plăcilor de plută. Cei care își doresc să folosească pluta pentru proprietățile ei antifonante și termoizolante să aleagă plăci de 4 sau 5 mm. Pentru proiecte cu rol mai mult decorativ puteți merge pe plăci de 2-3 mm. Pluta de perete de la Muratto arată deosebit și este ușor de întreținut. Imaginea și textura sunt greu degradabile și poți să o folosești în proiecte dintre cele mai diverse. Imaginează-ți doar, cum, în camera copiilor tăi, în pereții placați cu plută stau înfipte poze și desene de toate felurile.

 

Luciana Georgescu (Chief Designer, SpotOnDesign): „Optimismul trebuie sa se regaseaca in orice proiect de amenajare interioara!”

Decora House lanseaza o campanie publicitara, pusa la cale specialisti in marketing-ul digital. „Redefineste-ti universul!” este proiectul de (re)amenajare in comunicare la care Decora House adera cu optimism. Situatia este asemanatoare cu momentul in care ne dam seama ca spatiul nostru intim are nevoie de un tapet nou,  sau de o sofa in culori vesele;  si atunci ce este de facut? Apelam la specialistii in domeniu,  precum designerii sau ne facem singuri de cap?  Am avut sansa sa o intalnesc pe Luciana Georgescu, Chief Designer, SpotOnDesign, chiar in biroul ei de lucru unde proiecteaza creativ ideile de (re)amenajare interioara pentru clienti cu personalitati foarte diferite.

Intri in biroul ei si inevitabil te ia cu pozitivism. Mie asa mi-au transmis de la prima interactiune atmosfera si locul in sine. Pe unul din peretii incaperii erau asezate tablouri de diferite marimi intr-un echilibru cromatic. Momentul respectiv mi-a oferit imaginea de ansamblu a omului care isi imparte veselia cu masura: ”Arta mea are nevoie de matematica.  Este la fel ca o formula care daca stii sa o aplici, proiectul devine o poveste frumoasa”.

Ma las inspirata de dorinta clientilor mei in reamenajarile interioare

Proiectele realizate de Luciana au la baza dialogul deschis intre client si specialist unde se transmit emotii de fiecare data: „In prima faza stabilesc profilul clientilor mei dupa felul in care se imbraca. Vestimentatia scoate la suprafata gustul si dorinta lor. Apoi imi dau seama care sunt culorile care li se potrivesc, nu doar vestimentar ci si in interiorul casei.  Intotdeauna ma las inspirata de dorinta clientilor mei in reamenajarile interioare.”

„Fiecare proiect este exuberant in felul lui”

Proiectele din portofoliul studioului SpotOnDesign s-au concretizat in spatii elegante si autentic reamenajate. Personalitatile atat de diferite ale clientilor au generat varietate in organizarea artistica a Lucianei. Unul dintre cele mai recente si exuberante proiecte este „Beach Bar House”: ”Fiecare proiect din portofoliul nostru este exuberant in felul lui. Legat de Beach Bar House este altfel energizat. Profilul clientului meu a generat proiectul. Mi-a dat posibilitatea sa dau frau liber creativitatii si astfel s-a finalizat <<Beach Bar House>>. Am adus atmosfera unei terase deschise pe litorul marii, in casa.”

„Cu toti furnizorii mei am o relatie excelenta”

Unul din furnizorii SpotOnDesign, in produse decorative de interior este Decora House cu care are o relatie „win-win”: Am o relatie foarte buna cu Decora House fiindca mi-a inspirat incredere de la inceput si sunt foarte expeditivi in tot ceea ce fac.”  Luciana a colaborat cu ei pe diverse proiecte de reamenajare interioara. Una dintre cele mai provocatoare activitati comune a implicat decorarea salilor Reyna Events.

Luciana Georgescu (Chief Designer, SpotOnDesign): „In toate proiectele ma regasesc mai mult sau mai putin si toate sunt de suflet” 

In urma discutiei am aflat multe lucruri noi de la Luciana. Mi-a povestit ca are o relatie speciala cu folclorul si ca aceasta stare se reflecta in unele proiecte:

„Lucrez la un proiect in care se regasesc elemente traditionale romanesti,  dar ele apar cu totul altfel. Le readaptez unui context contemporan.”

Spre finalul discutiei am aflat ca are o pasiune legata de aranjamentele Ikebanna, arta decorativa a florilor: ”Acest proces artsitic este plin de ceremonial. Este nevoie de o anumita stare de liniste si meditatie”.

Luciana considera ca trairile trebuie sa se lege armonios si optimist in tot ceea ce facem: „Fii deschis si ti se vor intampla lucruri bune!”

Experiment in design. Creatie. Idei Phenomenale de Laborator.

Arta inseamna exprimare. La Phenomena, am avut de-a face cu o echipa tanara, plina de vointa pe piata locala de amenajari interioare.  Ca o familie de specialisti, au capacitatea inovatiei in creatie si implicit in solutiile de (re)amenajare interioara.  Modul in care si-au organizat activitatea este cu totul nou: exista laboratorul,  unde se experimenteaza design pe langa studio. Aici unde se proiecteaza design: „Nu avem infrastructura de practica a unui laborator clasic unde au loc diverse reactii chimice, dar avem un laborator de idei. Multi oameni asteapta sa ne vada in halate albe,  dar aici nu este vorba despre compusi chimici, ci despre proiecte de design.”

„Clientii nostri au nevoie de o consiliere profesionala si noi raspundem unor necesitati stricte.

In Laboratorul Phenomena,  creatia si experimentul se intalnesc intr-un punct comun cu nevoile consumatorului.  Echipa de specialisti pune in „scenariu” diverse proiecte care au ca scop unic si final necesitatea viitorilor beneficiari:Noi suntem ca niste croitori de costume. In acest scenariu creat de noi, clientii ne contacteaza fiindca au nevoie sa fie <<imbracati>>. Noi ii invitam la dialog, le luam toate masurile, iar la final, alegem impreuna materialele. Noi <<croim costume>> pe volumetria si organismul clientului si raspundem unor necesitati stricte.

„ Cel mai important este clientul nostru.”

Eram obisnuita sa cred ca un proces creativ reusit este acela in care si artistul se regaseste in lucrarea  pe care o realizeaza, nu doar clientul. Specialistii din cadrul Phenomena Design Laboratory nu se considera artisti. Pentru ei nevoia clientului este cea care primeaza si nu nevoia specialistului de a se regasi in proiectele la care lucreaza:Ca specialist avem voie sa ne regasim doar in solutiile pe care le oferim. Facem foarte multe proiecte care nu ne reprezinta. Intotdeauna, cel mai important este clientul. Daca ajungem sa ne identificam cu fiecare proiect in parte ar insemna sa imbracam toti clientii nostri intr-o uniforma care noua ne place.

„Noi nu avem culori si materiale preferate”

Atunci cand stai de vorba cu un specialist in domeniul (re)amenajarilor interioare te astepti sa fie legat de  preferintele pe care el le are in domeniul in care activeaza. Ca sa intelegeti mai bine, arhitectii de interior si designerii de produs din cadrul Phenomena Design Laboratory nu au materiale si culori preferate. De ce? Raspunsul lor: ” Un designer trebuie sa ajunga la performanta de a se adapta cerintelor clientilor, de aceea este necesara abilitatea de a lucra cu materiale diferite. Noi nu avem culori si nici materiale preferate. Totul depinde de contextul care favorizeaza aceste elemnte.”

Phenomena Design Laboratory: „Noi credem ca orice forma are un suflet si ca orice suflet are o forma. 

 Laboratorul Phenomena nu s-a infiintat dintr-odata. Tot acest proiect s-a desprins dintr-o retea complexa de activitati care implica productie de mobilier si design de interior: Phenomena Design Laboratory face parte dintr-un proces constant de evolutie, iar trecerea catre experimentul de laborator a fost una treptata.”

Trebuie sa vedeti masuta Madame. Ca sa intelegeti ca forma acestei mici piese de mobilier este ȋnsufletita. Este un obiect decorativ cu picior, care are incorporata un fel de vaza sub forma de eprubeta unde nu se pun solutii chimice J,  ci surprinzator, o floare in apa ei. Iata ca au creat echilibrul si nevoia clientilor de a se simti confortabili nu doar prin utilitatea produsului  dar si prin ceea ce exprima si prin impactul vizual pe care il poate oferi: „Noi nu suntem producatori de masini. Noi credem ca orice forma are un suflet si ca fiecare suflet are o forma, de aceea munca noastra face parte dintr-un experiment care are la baza nevoia de a creea echilibru  in sufletul si in casa oamenilor.”

Ei sunt specialisti in (re) amenajari interioare si creatori de echilibru.

Dupa dialogul efervescent purtat cu echipa Phenomena Design Laboratory am ajuns impreuna la concluzia ca specialistii de aici ar trebui sa se numeasca: „Creatori de echilibru”.

Echilibrul pe care ei ajung sa-l puna in practica depinde foarte mult de stapanirea unei vederi in spatiu, de geomentrie, functionalitate si nu in ultimul rand de ergonomia obiectului creat: ”Ideea de functionalitate intruneste absolut toate scenariile prin care un obiect poate fi folosit, fara sa dauneze utilizatorului. Prin ergonomie  putem face ca organismul sa aiba o viata in ambientul respectiv”.

Mie imi suna cumva a stiinta, voua nu? Cu certitudine Laboaratorul lor este locul potrivit pentru experimente stiintifice. Daca mai aveti urme de indoiala aruncati un ochi peste proiectele lor dar si peste scaunul” Gravity”.

Am fost foarte entuziasmata sa-i cunosc pe cei patru 4 arhitecti creatori de echilibru, „la ei acasa”, in Phenomena Design Laboratory: Eduard Baicu, Cristian Matei, Andrei Otet Ravan, Dumitru Mircea Banu.

 

Artă. Ergonomie. Utilitate. Dizain autohton.

Ca ideea să devină formă pe drumul ei cel mai scurt este nevoie de multă creativitate. Magazinul „Dizainăr” este ideea fondată în 2012, de către Mihnea Ghilduş imediat după ce s-a întors în ţară, de la Academia de Arte şi Design din Stuttgard. Produsele de design interior semnate „Mihnea Ghilduş” sunt conturate cu forţa gândului, elan creator, ştiinţă şi tehnică.

Am avut ocazia să-l cunosc pe Mihnea  în magazinul „Dizainăr” unde erau expuse  produse realizate de specialişti români. Dintr-o dată m-am văzut înconjurată de lampadare realizate cu multă îndrăzneală şi spirit autentic. Toată atmosfera vizuală a contribuit mult în facilitarea dialogului cu și despre Mihnea.

Cu şansa de a proveni dintr-o familie talentată,  „implicată mai mult în zona artelor clasice”, Mihnea a ales să-şi crească talentul într-un context diferit de cel a familiei; la intersecția artei cu ergonomia şi utilitatea: ”Designul este arta contemporană aplicată, iar arta trebuie să aibă utilitate”. Mihnea este de părere că Designul este o artă aplicată în serviciul clienţilor care-şi doresc inovaţia. Este nevoie de o mare capacitatea de finalizare a proiectelor,  mai ales atunci când este supus unor situaţii contra-cronometru:

E.G.” Designerii creează pentru clienţi, atunci este necesară capacitatea de finalizare a proiectelor la timp. Cum reuşeşti să fii creativ în situaţii contra-cronometru?”

M.G.” Procesul pur de creaţie este diferit de cel al unui designer. Creativitatea poate fi îngrădită de diverşi factori fizici cum este timpul. Uneori limitarea timpului naște oportunităţi şi idei noi. Noi nu acceptăm să pierdem un proiect şi întotdeauna găsim soluţiile la termen.

Mihnea Ghilduş, Owner dizainăr.ro & Ghildush Design: „În România, drumul pe care un Designer trebuie să-l parcurgă spre devenire este foarte academic” 

Mihnea mi-a mărturisit că s-a întors de la Academia de Arte şi Design din Stuttgard cu multă dedicaţie şi deschidere către noi curente artistice. Cu o atitudine analitică, mi-a relatat oportunităţile pe care catedra occidentală le oferă viitorilor specialişti în design, dar şi avantajele pe care contextul românesc le poate oferi artiştilor pentru exercitarea talentului.

E.G. „Ai urmat cursurile de master la Acadmia de Arte şi Design din Stuttgart. Cât de mult te-a influenţat practic această experienţă şi cu ce trăiri noi legate de artă te-ai ntors în România?

M.G. Am văzut oameni dedicaţi în Stuttgard care credeau cu adevart în design în comparaţie cu studenţii din România care nu au speranţa că îşi vor practica meseria. În schimb,  profesorii din România sunt mult mai dedicaţi ca cei din Germania. M-am deschis spre multe procedee artistice pe care înainte le consideram  dificile fiindcă în România, drumul pe care un designer trebuie să-l parcurgă spre devenire este unul foarte academic. În Germania procedeul de predare şi sistematizare al ştiinţei este mult mai natural, unde lasa mai mult loc creativităţii.

 Cum a devenit Dizainar un business? 

„Pagina noastră de facebook are 12,000 de fani care ştiu de existenţa designerilor români”

Dizainăr are în istoricul de activităţi participări la târguri internaţionale. Un eveniment de acest gen la care „Dizainăr” a participat în 2015 este Târgul de Mobilă de la Milano unde au avut peste 6,000 de vizitatori. Cu entuziasmul specific unui tânăr designer a ajuns să transforme „Dizainăr” într-un business real foarte bine promovat: „Pagina noastră de facebook are 12,000 de fani care sunt la curent cu activitățile designerilor romani.”

E.G.” Dizainăr este magazinul pe care l-ai înfiinţat în 2012. Ce se întâmplă atunci când ești antreprenor în domeniul artelor?”

M.G „Designerul este influenţat de nişte condiţii fizice foarte clare legate de buget, studiu de piaţă şi fezabilitate. Trebuie să înţelegem că orice muncă pe care o facem are un rost, drept urmare, are şi un preţ. Promovarea este foarte importantă în generearea de venituri, iar noi îi ajutăm pe specialiştii români în acest sens. “Dizainăr” le dă ocazia să expună produsele ca să ajungă la persoanele care le preţuiesc, iar pe termen lung, să fie vândute.”

„Proiectul ambiental de suflet este casa mea”

În final, m-am gândit să-l întreb pe Mihnea cu ce proiect ambiental din portofoliu se identifică, iar răspunsul a fost unul care închis discuţia frumos şi cu suflet:

Proiectul ambiental de suflet este casa mea. Întotdeauna sunt finisaje la care lucrez şi este un proiect <<on going>> .

Romania – designul de interior si acceptarea inovatiei

DESIGNERII DE INTERIOR INCA ISI CAUTA LOCUL IN SOCIETATEA ROMANEASCA.

Amenajarile interioare, atat pentru spatiile publice, cat si pentru locuintele private, sunt prioritare pentru ca un ambient sa primeasca personalitate, iar atmosfera dezvoltata sa fie in beneficiul celui pe care il gazduieste. In Romania, pana nu demult, uniformizarea societatii a transformat consumatorul in unul care nu avea foarte multe oportunitati in a-si crea un spatiu intim in conformitate cu statutul sau gusturile proprii pentru frumos si de aici senzatia ca toate casele erau la fel, cu mici diferente in functie de achizitionarea mobilierului, decoratiunilor sau finisajelor de la unul dintre cei patru, cinci furnizori de pe piata. Astfel, gustul pentru frumos al maselor a suferit, iar acum, in plina expansiune a economiei de piata, cand furnizorii de materiale s-au dezvoltat enorm, consumatorul este nevoit sa-si reseteze sistemul de valori, sa-si recalculeze oportunitatile.

In pragul acestei transformari majore, nu putini si-au descoperit dorinta de a epata, alegand cele mai opulente forme de a combina elementele designului de interior, ghidandu-se dupa instinct, buget sau sfaturi primite in mod aleator din partea cunoscutilor. Trendurile din acest domeniu sunt stabilite de experti care studiaza impactul pe care il au stilurile ascupra maselor, cerceteaza noutatile tehnologice din domeniu, cauta valoarea artistica a asocierilor, dar mai ales incearca sa creeze directiile unor amenajari armonioase in functie de necesitatea consumatorului de confort fizic, psihic sau vizual. Implementarea acestor trenduri in viata si casa omului modern, pentru a avea coerenta din toate punctele de vedere, trebuie facuta tot de specialisti. Designerii de interior isi cauta inca locul in societatea romaneasca, desi suntem cu totii constienti de necesitatea serviciilor lor.

Din acest motiv, este obligatoriu ca orice prestator de servicii din domeniul amenajarilor interioare care tine la calitatea produsului finit, la eticheta si statutul sau, dar mai ales la dorintele si necesitatile consumatorilor, sa poata recomanda designeri din noua generatie, deschisi spre nou, cu orizonturi bine conturate si educatie de specialitate sau sa aiba un astfel de specialist in echipa.

 

Maria Dermengiu, creatoarea brandului Marie Nouvelle: ”De cand am hotarat sa pictez mi s-au deschis toate portile!”

Picturile imprimate pe lampadare, diverse obiecte decorative si piese vestimentare au fost primul meu contact vizual cu brandul Marie Nouvelle. O simpla privire si totul s-a intamplat asa cum mi-am dorit. Am fost invitata in studioul de unde Maria Dermengiu a creat din arta un stil de viata, pe Marie Nouvelle.

Decizia Mariei de a renunta la meseria de avocat pentru vocatia de artist a condus-o pe drumul succesului:”Ceva in interiorul meu mi-a dat curajul sa iau decizia de a renunta la meserie pentru vocatie. Cand am hotarat sa pictez mi s-au deschis toate portile si atunci cand esti pe drumul tau,  nu trebuie sa te lupti pentru el, pur si simplu lucrurile se intampla”. Cand am ajuns in studio am avut ocazia sa vad picturile de unde s-a desprins intreaga colectie Home&Deco by Marie Nouvelle.

E uimitor cand afli ca tot brandul Marie Nouvelle este creat in baza unor gesturi picturale. Dar cand stai de vorba cu Maria Dermengiu, iti dai seama ca munca ei este de fapt rezultatul unor trairi firesti:”Eu pictez din starea mea de bine, iar tot ceea ce fac porneste din interior. Nu ma pot opri! Interesul meu se intoarce intotdeauna catre arta, in cel mai natural mod cu putinta.”

Marie Nouvelle – Colectia Home&Deco

„Mi-am dorit ca arta mea sa fie accesibila”

In 25 februarie 2015 a avut loc lansarea colectiei Home&Deco sub acelasi brand, Marie Nouvelle. Colectia dedicata decoratiunilor interioare a aparut din nevoia Mariei Dermengiu de a creea o arta accesibila cu utilitate pentru consumator: „este un proiect de arta aplicata care face legatura intre artist si publicul iubitor de arta.”

Maria ne-a impartasit putin si din secretele productiei pe linia Home&Deco:

„Lucrez cu fabrici de productie diferite pentru fiecare produs personalizat in parte. Colectia Home&Deco detine placute de ceramica, abajaruri, tapet si alte accesorii decorative. Pentru tapet fabrica imi permite sa printam atat cat are nevoie clientul, dupa comanda personalizata.”

Motivele imprimate pe produsele din colectia Home&Deco nu sunt create prin grafica vectorizata. Ele sunt desprinse din pictura Mariei realizate cu truda unor maini de artist. Maria ne marturiseste cum ajunge pictura ei sa fie imprimata pe obiectele decortive: „Aleg portiuni dintr-un tablou pictat de mine, apoi le fotografiez la rezolutie foarte buna pentru claritate vizuala si transfer tot procesul in calculator ca la urma sa-l dau mai departe catre fabrica de productie cu care colaborez pe obiectul respectiv.

Maria mi-a aratat pe viu o fasie de tapet cu textura striata pe care erau printate portiuni din picturile ei. Arata minunat!

Eu am locul meu si vocea mea in lumea artelor”

Picturile ei m-au condus intr-o lume magica. Mi-au transmis o stare de liniste si de profunda meditatie. Optimismul cu care lucreaza si paleta de culori pastelate cu care artista opereaza te impresioneaza vizual. Maria pur si simplu creeaza echilibrul:Fiecare om are o lume interioara proprie. Fiecare dintre noi ne exprimam echilibrul diferit.

Constienta de talentul pe care il are, totodata stie ca pe langa ea sunt multi artisti promitatori si foarte buni. In acest context nu-i plac ierarhizarile, fiindca prezenta ei in lumea artelor nu este intamplatoare: Eu am incercat sa nu ma ierarhizez, fiindca sunt multi artisti cunoscuti si foarte buni, iar acest lucru te poate coplesi. Dar eu stiu ca am locul meu si vocea mea in lumea artelor; oricat de mic sau de mare, oricat de putini sau de multi oameni s-ar aduna in jurul meu, eu tot creez.”

De ce este Marie Nouvelle un stil de viata?

„Arta poate fi considerata un stil de viata prin ceea ce ne transmite”

Mariei i s-a spus de multe ori ca picturile ei seamana cu niste mandale si intr-adevar asa este. Am fost uimita sa aflu ca de fapt ceea ce picteaza ea nu sunt cu adevarat mandale, ci flori stilizate pe care le-a transformat si le-a inserat in cercuri:Nu mi-am scos din sistemul meu nevoia de a picta cercuri si fiindca iubesc florile, le-am transformat in interiorul acestor cercuri.”

Toate aceste elemente din pictura ei au creat un stil de viata pe care-l numim astazi Marie Nouvelle:” Eu creez pentru cei care iubesc artele vizuale si pentru aceia care respecta arta din simplul motiv ca ea transmite. Atunci putem spune ca Marie Nouvelle este un stil de viata.”

Cand am intrebat-o pe Maria de ce este Marie Nouvelle un stil de viata, ma asteptam sa-mi vorbeasca mai mult despre rochitele si esarfele din colectia cu acelasi nume, dar cu foarte mult entuziasm s-a intors la pictura, acolo,  de unde a plecat. Arta ei este asemenea unui cerc!