Ca ideea să devină formă pe drumul ei cel mai scurt este nevoie de multă creativitate. Magazinul „Dizainăr” este ideea fondată în 2012, de către Mihnea Ghilduş imediat după ce s-a întors în ţară, de la Academia de Arte şi Design din Stuttgard. Produsele de design interior semnate „Mihnea Ghilduş” sunt conturate cu forţa gândului, elan creator, ştiinţă şi tehnică.
Am avut ocazia să-l cunosc pe Mihnea în magazinul „Dizainăr” unde erau expuse produse realizate de specialişti români. Dintr-o dată m-am văzut înconjurată de lampadare realizate cu multă îndrăzneală şi spirit autentic. Toată atmosfera vizuală a contribuit mult în facilitarea dialogului cu și despre Mihnea.
Cu şansa de a proveni dintr-o familie talentată, „implicată mai mult în zona artelor clasice”, Mihnea a ales să-şi crească talentul într-un context diferit de cel a familiei; la intersecția artei cu ergonomia şi utilitatea: ”Designul este arta contemporană aplicată, iar arta trebuie să aibă utilitate”. Mihnea este de părere că Designul este o artă aplicată în serviciul clienţilor care-şi doresc inovaţia. Este nevoie de o mare capacitatea de finalizare a proiectelor, mai ales atunci când este supus unor situaţii contra-cronometru:
E.G.” Designerii creează pentru clienţi, atunci este necesară capacitatea de finalizare a proiectelor la timp. Cum reuşeşti să fii creativ în situaţii contra-cronometru?”
M.G.” Procesul pur de creaţie este diferit de cel al unui designer. Creativitatea poate fi îngrădită de diverşi factori fizici cum este timpul. Uneori limitarea timpului naște oportunităţi şi idei noi. Noi nu acceptăm să pierdem un proiect şi întotdeauna găsim soluţiile la termen.
Mihnea Ghilduş, Owner dizainăr.ro & Ghildush Design: „În România, drumul pe care un Designer trebuie să-l parcurgă spre devenire este foarte academic”
Mihnea mi-a mărturisit că s-a întors de la Academia de Arte şi Design din Stuttgard cu multă dedicaţie şi deschidere către noi curente artistice. Cu o atitudine analitică, mi-a relatat oportunităţile pe care catedra occidentală le oferă viitorilor specialişti în design, dar şi avantajele pe care contextul românesc le poate oferi artiştilor pentru exercitarea talentului.
E.G. „Ai urmat cursurile de master la Acadmia de Arte şi Design din Stuttgart. Cât de mult te-a influenţat practic această experienţă şi cu ce trăiri noi legate de artă te-ai ntors în România?
M.G. Am văzut oameni dedicaţi în Stuttgard care credeau cu adevart în design în comparaţie cu studenţii din România care nu au speranţa că îşi vor practica meseria. În schimb, profesorii din România sunt mult mai dedicaţi ca cei din Germania. M-am deschis spre multe procedee artistice pe care înainte le consideram dificile fiindcă în România, drumul pe care un designer trebuie să-l parcurgă spre devenire este unul foarte academic. În Germania procedeul de predare şi sistematizare al ştiinţei este mult mai natural, unde lasa mai mult loc creativităţii.
Cum a devenit Dizainar un business?
„Pagina noastră de facebook are 12,000 de fani care ştiu de existenţa designerilor români”
Dizainăr are în istoricul de activităţi participări la târguri internaţionale. Un eveniment de acest gen la care „Dizainăr” a participat în 2015 este Târgul de Mobilă de la Milano unde au avut peste 6,000 de vizitatori. Cu entuziasmul specific unui tânăr designer a ajuns să transforme „Dizainăr” într-un business real foarte bine promovat: „Pagina noastră de facebook are 12,000 de fani care sunt la curent cu activitățile designerilor romani.”
E.G.” Dizainăr este magazinul pe care l-ai înfiinţat în 2012. Ce se întâmplă atunci când ești antreprenor în domeniul artelor?”
M.G „Designerul este influenţat de nişte condiţii fizice foarte clare legate de buget, studiu de piaţă şi fezabilitate. Trebuie să înţelegem că orice muncă pe care o facem are un rost, drept urmare, are şi un preţ. Promovarea este foarte importantă în generearea de venituri, iar noi îi ajutăm pe specialiştii români în acest sens. “Dizainăr” le dă ocazia să expună produsele ca să ajungă la persoanele care le preţuiesc, iar pe termen lung, să fie vândute.”
„Proiectul ambiental de suflet este casa mea”
În final, m-am gândit să-l întreb pe Mihnea cu ce proiect ambiental din portofoliu se identifică, iar răspunsul a fost unul care închis discuţia frumos şi cu suflet:
Proiectul ambiental de suflet este casa mea. Întotdeauna sunt finisaje la care lucrez şi este un proiect <<on going>> .
Articole asemanatoare
Ai ceva de spus?
Fii primul care comenteaza acest articol
MONTAJ SPECIALIZAT
Prin sesiuni specializate de instruire ajungi să ai o echipa capabilă sa implementeze orice proiect. Apelati cu incredere la echipa noastra de montatori!
TRANSPORT GRATUIT
Ai ales finisajele potrivite? Consultantul tău Decora House se va ocupa să ajungă la tine într-o condiție perfectă!
SERVICII COMPLETE
La Decora House beneficiezi de servicii complete de amenajări interioare: finisaje de interior și exterior și livrarea proiectului. Contactează consultantul tău pentru mai multe informații!